Uluslararası İlişkiler Direktörlüğü

Eğitim Öncesi Bilgilendirme

Uyruğa ve ikili ülke anlaşmalarına bağlı olarak Türkiye’ye birden fazla giriş seçeneği bulunmaktadır;

- Konsolosluk vizesi
- E-vize
- Varışta vize
- Pasaport 
- Kimlik Kartı

Sürecinizi sağlıklı bir şekilde yönetebilmeniz adına seyahatten en az iki ay önce vize sürecinizi başlatmanız önerilmektedir.

Vatandaşlığınız gereği ülkemize vize, pasaport ya da kimlik belgesiyle ile giriş hakkınız var ise ikamet izninizin tarafınıza ulaşmasını beklemeden uluslararası alanda seyahat edebilirsiniz.

Öğrenciler için öğrenci vizeleri ancak konsolosluk/büyükelçilik başvurusu ile alındığından ve genellikle “Tek Giriş” olarak verildiğinden, öğrencilerin ikamet izni başvuru süreci tamamlanmadan Türkiye dışına acil çıkışları kısıtlı olabilmektedir.

E-vize

Uluslararası öğrenciler ve öğrenci olmayanlar Türkiye'ye e-Vize ile girebilmektedir. E-Vize, Türkiye'ye girmek için kullanabilen ve konsoloslukta şahsen vize başvurusu gerektirmeyen bir turist vizesidir.

E-Vize modülü ayrıca bir kişinin turist vizesinden muaf olup olmadığı ve Türkiye'ye geçerli bir pasaportla giriş yapıp yapamayacağı hakkında bilgi verebilmektedir.

Türkiye’ye girişte vize şartlarını kontrol etmek için e-Vize modülünü kullanmanız tavsiye edilmektedir:

https://www.evisa.gov.tr/tr/

Önemli Notlar

-Türkiye’ye gelen her uluslararası öğrenci, öğretim üyesi, personel, stajyer, araştırmacı ve ziyaretçinin ikamet izni başvurusunda bulunması ve GEÇERLİ PASAPORT ile seyahat etmesi gerekmektedir. Göç İdaresi Müdürlüğü, ikamet izni başvurusu için başka bir seyahat belgesi kabul etmemektedir.

-Pasaportların geçerlilik süresi öğrenim süresinden en az 60 gün daha uzun olmalıdır.

-Türk vatandaşlığına veya Mavi Karta sahip olan kişilerin Türkiye'ye gelişlerinde vize almalarına veya ikamet iznine başvurmalarına gerek bulunmamaktadır. Bu kişilerin Türkiye’ye girişlerinde geçerli bir pasaport veya kimlik belgesi sunması yeterlidir.

Pasaport ve vize kuralları hakkında daha fazla bilgi için https://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa  adresini ziyaret edebilirsiniz.
 

Üniversitemizin Topkapı ve Vadi Kampüs olmak üzere iki kampüsü bulunmaktadır.

Kampüslerimize gelmeden önce bölümünüzün/programınızın hangi kampüste olduğunu görüntülemek için lütfen tıklayınız.

Kampüslerimizin adreslerini aşağıdaki link üzerinden görüntüleyebilirsiniz:

https://international.istinye.edu.tr/tr/iletisim

Belirli noktalara ve toplu taşıma araçlarına ücretsiz servislerimiz bulunmakta olup, güncel sefer saatleri için aşağıdaki linki ziyaret edebilirsiniz:

https://www.istinye.edu.tr/tr/iletisim/servis-saatleri

 

Türkiye'de kaldığınız süre boyunca oturma iznine ihtiyacınız olacaktır.

Uluslararası öğrencilerimizin ikamet izni başvuru işlemleri üniversitemiz tarafından yürütülmektedir.

Gerekli belgeler ve başvuru işlemleri için lütfen tıklayınız.

Ayrıca detaylı bilgi için Öğrenci İkameti Başvuru Birimimizin resmi sayfasını ziyaret edebilirsiniz:

https://ikamet.istinye.edu.tr/

İkamet izni hususundaki tüm sorularınız için ilgili birimle aşağıdaki e-posta adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz:

ikamet@istinye.edu.tr
 

50'den fazla öğrenci kulübü ile sosyal aktiviteyle dolu bir kampüs hayatı yaratan İstinye, öğrencilere çok yönlü olma fırsatı sunmaktadır.

Fitness salonu, kütüphaneler ve ders çalışmak için özel alanlar ile kampüslerimiz öğrencilerin akademik bir ortama sahip olmaları için tasarlanmıştır.

İstinye Üniversitesi, çeşitli etkinliklerle öğrencilere renkli bir üniversite hayatı sunarken, kariyer danışmanlığı, staj olanakları, psikolojik destek gibi hizmetlerle de onları gelecekteki kariyerlerine hazırlamaktadır. Öğrenci Merkezi'nde sosyalleşen öğrencilerimiz, geniş çalışma alanları ve ferah yeşil alanlar sayesinde şehrin ortasında kampüs hayatının tadını çıkarmaktadır.

Boğaz tarafından bölünmüş, Asya ve Avrupa olmak üzere iki kıta üzerine kurulmuş İstanbul, farklı medeniyetlerin kesişme noktası olan bir metropoldür. Bizans'a kadar uzanan zengin tarihi ve kültürel mirası sayesinde İstanbul'da keşfedilecek çok sayıda tarihi yer bulunmaktadır.

2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti ilan edilen İstanbul, doğal güzelliğinin yanı sıra birçok önemli kültürel ve sportif etkinliğe, konsere ve festivale ev sahipliği yapmaktadır.

İstinye Üniversitesi, öğrencilerine üniversite yıllarını bu dinamik metropolde geçirme ve hayatlarının en unutulmaz anlarını bu dinamik şehirde yaşama fırsatı sağlamaktadır.
 

Üniversitemizin kendine ait bir yurdu bulunmamaktadır.

Anlaşmalı yurtlarımız için lütfen tıklayınız.

Toplu Taşıma

İstanbul'da okuyan öğrenciler, ulaşımı daha ekonomik hale getiren öğrenci ulaşım kartı (İstanbulKart) çıkarabilmektedir.

Öğrenci ulaşım kartını almak için aşağıdaki belgelere ihtiyacınız bulunmaktadır:

- 1 Biyometrik Fotoğraf

- Öğrenci Belgesi

- Kart Ücreti

Bu belgelerle size en yakın İstanbulKart Başvuru Merkezi'ne giderek ya da online olarak ulaşım kartınız için başvuruda bulunabilirsiniz.

Başvuru merkezleri için ziyaret edebilirsiniz:

https://www.istanbulkart.istanbul/basvuru-merkezleri

Taksi

Taksi ile ulaşımı tercih etmeniz durumunda, nakit veya kredi kartı ile ödeme yapabileceğiniz aşağıdaki uygulamalardan birini cep telefonunuza indirebilirsiniz.

www.bitaksi.com

https://www.uber.com/tr/tr/ 
 

Vergi Numarası, sağlık sigortası yaptırmanıza, ikamet izni kart ücretinizi ödemenize, belirli bankalarda hesap açmanıza ve Türkiye'de çeşitli resmi işlemleri gerçekleştirmenize olanak tanımaktadır.

İkamet izniniz tarafınıza ulaştığında vergi kimlik numaranızı kullanmanıza gerek kalmayacaktır. İkamet izninizi almanızın akabinde işlemleriniz için 99 ile başlayan yabancı kimlik numaranızı kullanabilirsiniz.

*Vergi numarası almak ücretsizdir.
**Vergi numarası başvurusu yalnızca geçerliliği olan pasaportunuzla yapılabilmektedir.

Vergi kimlik numarası iki şekilde alınabilmektedir:

Online Başvuru

- Türk telefon numarası
- Pasaport

Takip Edilmesi Gereken Adımlar:

1. İnteraktif Vergi Dairesinin resmi web sayfasını ziyaret ediniz.

2. Sayfanın altındaki “Vatandaş Olmayanların Potansiyel Vergi Numarası Başvurusu” butonuna tıklayınız.

3. Başvuru sayfasını aşağıdaki notları dikkate alarak doldurunuz:

- Vergi kimlik numaranız size resmi bir yazı olarak PDF formatında verileceğinden, tarayıcınızda çerezleri ve açılır pencereleri etkinleştirdiğinizden emin olun. Bu seçenekleri etkinleştirmezseniz, belgeyi alamayabilirsiniz.

- Pasaportunuzda yazan bilgilerin birebir aynısını kullanmaya dikkat ediniz. “İ, Ü, Ö” gibi Türkçe karakterler kullanmayınız.

- Tarih formatı GG/AA/YYYY şeklindedir. Emin değilseniz, lütfen tarihleri ​​takvim simgeleriyle belirtiniz.

4. Formu gönderdikten sonra sistem size bir vergi kimlik numarası atayacaktır.

- Belgedeki T.C./Vergi Kimlik Numarası veya potansiyel Vergi Kimlik Numarası sizin Vergi Kimlik numaranızdır.

Bireysel Başvuru (Türk telefon numaranız yoksa)

Vergi kimlik numarası almak için aşağıdaki belgelerle birlikte herhangi bir Vergi Dairesini ziyaret etmeniz gerekmektedir:

- Pasaport

- Pasaportunuzun kimlik sayfasının fotokopisi

- İmzalı Vergi Kimlik Başvuru Formu 
 

Türkiye göçmenlik yasalarına göre, öğrencilerin Öğrenci İkamet İzni başvurusunda bulunurken, Türkiye'de kaldıkları toplam süreyi kapsayan sağlık sigortasına sahip olmaları gerekmektedir.

Lütfen satın aldığınız sağlık sigortası poliçesinin dünya çapında geçerli olması gerektiğini unutmayınız. Türkiye'de kaldığınız süre boyunca herhangi bir sorun yaşamamanız için poliçenizi sigorta şirketinizin Türkiye Şubesi'ne tasdik ettirmeniz tavsiye edilmektedir. Sigorta işlemlerinizi Türkiye'deki herhangi bir sigorta şirketi üzerinden yapabilirsiniz.

Bazı Avrupa Ülkeleri (Almanya, Avusturya, Hollanda, Belçika, Fransa, KKTC, Makedonya, Romanya, Arnavutluk, Bosna, Çek Cumhuriyeti, Lüksemburg) Türkiye ile karşılıklı sağlık sigortası anlaşmasına sahiptir. Bu ülkelerin herhangi birinden geliyorsanız, kendi ülkenizin sigorta servisi ile görüşerek resmi bir yazı hazırlamalarını sağlayabilirsiniz. İkamet izni başvurusu yapmadan önce ülkenizden getirdiğiniz yazı ile Türkiye'deki Genel Sağlık Hizmetleri Ofisine (SGK) kayıt yaptırabilirsiniz.

İkamet İzni için sigorta yaptırmak istiyorsanız sigorta türleri için aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz:

https://ikamet.istinye.edu.tr/tr/duyurular/uluslararasi-ogrenci-sigorta-islemleri-hk
 

Acil Durum Çağrı Merkezi: 112

İstinye Üniversitesi Operatörü: +90 850 283 60 00

İSÜ Uluslararası İlişkiler Direktörlüğü: +90 537 227 93 27, +90 535 461 74 09

E-Devlet, devlet hizmetlerine erişim sağlayan bir kaynaktır. Sistemi kullanmak için öncelikle ikamet izni almanız gerekmektedir.

Platform üzerinden Adres Tescil Belgenizi, Sosyal Güvenlik Aktivasyon Belgenizi ve daha birçok resmi belgeyi bireysel olarak temin edebilirsiniz.

E-Devlet Platformuna Giriş

Bir Türk bankasının internet bankacılığı müşterisi iseniz e-Devlet şifresi almanıza gerek bulunmamaktadır. İnternet bankacılığı kimlik bilgilerinizle platforma giriş yapabilirsiniz. e-Devlet web sitesine girdiğinizde, platforma giriş yapmak için internet bankacılığı seçeneğini tıklayarak bankanızı seçebilir ve işlemlerinize devam edebilirsiniz.

E-Devlet Şifresi Alma

Şifrenizi almak için bir PTT şubesine (postane) gitmeniz gerekmektedir.

Gerekli Belgeler:

- Aktif Türk telefon numarası
- Pasaport
- İkamet izni kartı
- Şifre Ücreti

“E-Devlet şifresi almak istiyorum” diyerek şubedeki görevliden şifre talebinde bulunabilirsiniz. Şifreniz görevliye belirteceğiniz Türk telefon numarasına kısa mesaj olarak gönderilecektir.

Türkiye Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından belirlenen düzenlemelere göre, Türkiye'ye mobil cihaz ile gelen kişiler varış tarihinden itibaren 120 gün içinde cihazını kaydettirmek zorundadır. 120 gün içinde kayıt edilmeyen cihazların arama özellikleri engellenmektedir. Acil aramalar da dahil olmak üzere cihazın diğer özellikleri kayıt işlemi yapmadan da kullanılabilmektedir. Kişi/pasaport başına kayıt, her üç yılda bir 1 cihazla sınırlıdır.

Türkiye'de 120 günden az kalanların mobil cihazlarını kaydettirmesine gerek bulunmamaktadır.

Yabancı Cep Telefonunuzu Kaydetme Adımları

1.Telefon kayıt ücretini buradan çevrimiçi olarak ödeyiniz.

- Telefonunuzdan *#06# tuşlayarak IMEI numaranızı alabilirsiniz.

- Kayıt ücreti ödemesi yapılmalı.

Online ödemenin işe yaramaması durumunda, ikamet izni kartınız ve telefonunuzun IMEI numarası ile Ziraat Bankası'na ödeme yapabilirsiniz.

2. Aktif Türk cep telefonu, pasaport ve ikamet izni kartınız ile herhangi bir PTT şubesine giderek e-Devlet şifrenizi temin ediniz.

-Şifrenizin ikamet/çalışma izni kartınızda bulunan 99'lu yabancı kimlik numaranız ile birlikte kaydedilmesi gerekmektedir.

3. e-Devlet sistemi üzerinden kayıt işleminizi tamamlayınız.

Not: Varışınız sonrasındaki 120 gün içerisinde ikamet izninizi almadıysanız, cep servis sağlayıcınızın (Turkcell, Türk Telekom, Vodafone) şubelerini ziyaret ederek telefonunuzu kayıt ettirebilirsiniz.
 

İkamet İzni ile Banka Hesabı Açılması

İkamet izni kartınızı aldıktan sonra hesabınızı açmak için herhangi bir banka şubesini ziyaret edebilirsiniz.

Hesap açabilmeniz adına gerekli belgeler aşağıdaki gibidir:

1- İkamet izni 

2- Pasaport

3- Adres beyan belgesi (kira sözleşmeniz, adınıza olan bir fatura vb.)

4- Öğrenci belgesi

Bankaya gittiğinizde otomatlar üzerinden sıra numarası alarak işlemlerinizi takip edebilirsiniz.

İkamet İzni olmadan Banka Hesabı Açılması

İkamet izninizi almadan önce bir banka hesabı açmanız gerekiyorsa konu hususunda belirli bankaları ziyaret edebilirsiniz.

İkamet izni olmadan banka hesabı açabilen bankalardan biri Ziraat Bankası'dır. Hesap açmak için herhangi bir Ziraat Bankası şubesini ziyaret edebilirsiniz.

Hesap açabilmeniz adına gerekli belgeler aşağıdaki gibidir:

1- Vergi kimlik numarası

2- Pasaport

3- Adres beyan belgesi (kira sözleşmeniz, adınıza olan bir fatura vb.)

4- Öğrenci belgesi

Bankaya gittiğinizde otomatlar üzerinden sıra numarası alarak işlemlerinizi takip edebilirsiniz.

Daha fazla bilgi için Ziraat Bankasının web sayfasını inceleyebilirsiniz:

https://www.ziraatbank.com.tr/tr
 

Kampüslerimizde iletişim halinde olacağınız idari birimlerin listesi için lütfen tıklayınız.

Türkiye'deki yabancı temsilciliklerin iletişim bilgilerine ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz.

https://cd.mfa.gov.tr/mission/mission-list?clickedId=3